...

Friday, May 1, 2015

Persaudaraan ImAGInasi yanG SPeCiaL hingga membawak keDuNia seBENaR!!



Pernahkah kita impikan sebuah persaudaraan yang sebenar tidak kira samaada kawan kita,adik beradik,jiran tertangga mahupun musuh kita jugak. Persaudaraan yg dimiliki sehingga mati. Ironinya sukar untuk digambarkan melainkan sesuatu kesusahan berlaku terhadap diri. Musibah yang melanda itu telah memberi kesedaran sebenar sesuatu persaudaraan semasa diuji.

Persaudaraan imaginasi Brian O Conner dan Dom dalam Fast Furious membawa ke dunia realiti Paul Walker dan Van Diesil

Walaubagaimanapun didunia realiti merupakan cebisan imiginasi yang sebenarnya tidak masuk Akal..tetapi seharusnya besyukur apa yang ada kerana teknik Imiginasi adalah sekadar berlebih-lebihan (Exegeration)...namun segala tidak mustahil apabila diduga..kadang2 kawan akan jadi lawan..Lawan akan jadi Kawan...Musuh tetap Musuh...Musuh kawan sepersaingan..kawan seperjuangan..Kawan bertambah kawan..berkawan akan lebih dekat begitu juga sebaliknya...mungkin brotherhood ini jelas dipertejemahkan semasa berlakunya musibah peperangan yang biasa dilihat bertapa persaudaran rakan seperjuangan khusunya army dalam menjalankan tugas..

Begitu juga dengan badan bantuan sokongan tidak kira yang jelas atau yang kita tidak nampak semuanya bermatlamat mencari sesuatu yang diimpikan hidup didunia ini iaitu Persaudaraan mebawa kepenghujung jasad kita semua.

i will try to post something about Fast7 tapi terbawak ke entry ini....adessss..kononya tajuk ini digunakan tapi jadi benda lain..apalahhh ak ney....ada post tertangguh perlu kesabaran untuk Verifikasi...




Akhir kata utk entry ini..sesiapa pun anda, rakan2 anda,saudara mara anda jagalah perhubungan..yang semampu anda boleh dapatkan..hargailah mereka dan fahami r kekurangan bersama jangan jadi seperti saya ney..ada rakan tapi abaikan..skang bila pikir2 balik...baru perasaan keBeNGAPaNn  iNeYhhh!!...tiada tolak bandingnya... sampai ari neyHH menyesal tadak guna lagi..atas sebab2 yg berlaku. saya cuba belajar dari kesilapan... :0

No comments: