...

Friday, April 17, 2015

SeGMeN BloGGeR #Kisah dan Lagu

OH.. #BLOGGERTALK...Sebenarnya saya pun x sangat tepikir apa yang bley diceritakan mengenai Kisah dan Lagu..cadangan bloggertalk minggu ney..Apa yang saya dapat Share..disini saya suka lagu2 style Emo dan dikatakan lagu2 pilihan saya jarang didengar orang pada zaman berkenaan lagipun Youtube masa tu baru lagi..  sebb tu lagu pilihan saya ney pernah dijadikan library semasa bertugas sebagai editor drama di kaca tv anda sebelum ney dan telah pun disiarkan.. dimana membuat kan penonton tercari lagu2 neyh pada time tu...agak seronok bila ditugaskan untuk mencari lagu sbb excited nak viralkan...tetapi bohong lar jika setiap orang dalam menjalani kehidupan x ada lagu yg akan jadi peneman dan ingatan anda kan..

SOULMATE by ROMANCE


"kU mOHON Berilah aku Jalan,
Untuk Ku pergi DaRi siSi Dunia
Yang Gelap Tanpa DiriMu,
Saat kaU PerGI dari Hidupku.."   

Suatu ketika, boleh dikatakan saya pernah rapat seseorang ney..saya banyak berkongsi minat dan hobi kepada dia setiap hari telefon sembang2....then sepanjang perkenalan..saya agak hubungan kami rapat kerana  dibantu oleh rakan saya iaitu  Kak Intan..ibarat macam kakak lar dia ney                    


 *****************
sy  xdpt lanjutkan ceghite ney (Sbb blog ney tidak menjurus hal2 personal tetapi hal berkait dengan diri sy cuma disampaikn secara umum itu motif kembali blogspot)...semua hal2 ney biarlah jd personal saya.. x dpt share ..sememangnye ada dar siap tulis full tersimpan dalam draft....ingat nak share tp x jadi lak sory yerh..sikit2 je bolehlah..

(Sambung) Org yg sy ske tu pun dar ada orang lain yang merupakan kawan baik sy juga..dan Alhamdullilah berkekalan ari ney..mula2 tu bg saya mcm no hal lah bukan lah rezeki saya dengan dia...tp bila hari demi hari frust jugak tambah tetiba dlm laptop gamba dia..lama2 sy lupakan hal ini..lagipun durg bukanye sape kawan2 sy jugak..so lagu ney jadi peneman bila rasa hubungan tu dar jauh 

Cuma masa waktu tu perasaan rasa macam Kau ada Dia sbb time tu lagu ney tgh berkumandang...dengar lagu ney teringat lak moment zaman tu dar berlalu pun..Actually lagu tu dr Soundtrack filem Sepi..Sepi de best yg penah sy tgk time tu...dan akhirnya saya pun SEPI..

"Sudah lama ku memendam rasa,
Cinta di dalam dada
 Namun tidak pernah bersuara
     Kerana takut kecewa...."

search kat utube k..


Semua dah berlalu..kisah ney ibarat cinta dan kawan...and yang mengingatkan saya ney sebenarnyer lebih rasa perhubungan..kami sahabat dar jadi adik beradik.....termasuk si dia n beberapa rakan saya...yg dalam ingatan adalah Kak Intan..sbb dia selalu tanye sy n rakan2, n ambil berat tentang makan saya, perasaaan dan macam2 tapi rasa sedeyh x dpt jengok dia sebab sy d Sarawak time tu..mendengar berita kehilangan Kak Intan tu satu kedukaan pada kami semua...ini beberapa lagu yg menjadi ingatan saya bersama dengan rakan2 lain..masa ney femes ST12..,mungkin ada rakan2  #Bloggertalk tahu dgn Lagu ney kan

                                                            Jangan Pernah Berubah


Lagu ney menjadi lagu yang kerap saya nyanyi dikaraoke x kiralah di Jitramall karok ke atau Red box..but skang dar tak da karok ney..mungkin faktor usia saya lupakanlah ber mikrofon ney.


Kak Intan dar tiada..sejak tu  hubungan kami..x berapa rapat dan masing2 wat hal sendiri dan kalu jumpa pun macam akward lar sebab kerana Kak Intan lah yang menghubungkan kami bersama..hanya lagu2 ney je r jadi peneman kami mengingat moment suka duka bersama...saya tau lagu ney pun Favourite Kak Intan..

Amacam lagu2 yg saya shared anda suka x?..hehehhee  :)  Sekian dr saya....Sorry kalu post kali ini amatlah bosan..coz i need more brain..x de idea

JOM NYANYI..

"    Biarkan waktu teruslah berputar 
Mencintai kamu penuh rasa sabar 
Meski sakit hati ini kau tinggalkan
 Ku ikhlas ‘tuk bertahan

Cintaku padamu begitu besar
Namun kau tak pernah bisa merasakan
Malah kini kau ucapkan selamat tinggal
               Membuat keresahan ......    "





2 comments:

Papaglamz said...

Daaarrrr....!!!

KeMBaLI™ said...

papa..papa...rajen yer papa bertandang..Ya Ampunn..